dijous, 27 de març del 2008

Remember

Iepa!



veia a la versió digital de Público l'altre dia aquest article i em van caure dues llàgrimes com punys ... quins temps aquells que ens feien llegir llibres del Barco de Vapor al cole i després fer treballs que, degut a la tendra edat a la que ens remuntem (quan pensava que fumar era molt i molt dolent i l'equipo A era una novetat a la tele ) i a que quan jo era petit tot això de l'internet i les fotocòpies no existia ens teniem de currar a mà o amb una Olivetti tronada que rondava per casa...

Els dos llibres que conmemoren el 30 aniversari són ni més ni menys que Fray Perico y su Borrico i el Pirata Garrapata . El paio que els escrigué (Juan Muñoz i, si, encara viu) sembla mentida que no s'hagi fet ric amb tota aquesta història, doncs estem parlant d'un milió d'exemplars de les aventures del frare i de mig milió de llibres de les aventures del pirata (que des del record, em semblen molt més divertides) i el paio encara donava classes a un institut on feia llegir els seus llibres als seus alumnes de manera obligada (em sona a professor de l'autònoma, aquesta tàctica ...) .

Aquesta col·lecció té altres títols celebres com ara El Nas d'en Moritz o el de Nosaltres, els de Vilaximpleta que em van fer passar unes estones la mar d'entretingudes ...

Però aquesta col·lecció a qui volia eclipsar de veritat era al gran heroi nacional dels nens de les últimes generacions que vam baixar a jugar al carrer : Pitus a El zoo de'n Pitus. Quin llibre! i quin patiment fins que no aconsegueixen trobar el tigre pel zoo! De les altres no en tinc constància d'una adaptació televisiva, però, si no em falla la memòria, al Pitus jo l'he vist per TV3 !


això eren històries ...


Au, salut!


PD. Cunekin, a 4. Prepara los Dodotis.

1 comentari:

Unknown ha dit...

A 4 ???? ... ahhhh... bonic model de cotxe! no tant glamourós com el Daewoo, però no ta mal!!

PD: el A7 és molt més xulo!