dimarts, 28 d’octubre del 2008

Halloween ???


Bones,

M'ha arribat una invitació a una festa de halloween ... i què vols que et digui, em sona a grup de música ...


... però el que em pregunto jo és ... d'on collons ha sortit aquesta festa?? jo de petit (i no en fa tant) no la celebrava pas, és més, era una festa d'americans i que només existia a les pelis (de por, normalment) i als episodis extres de les sèries de la televisió. Collons. I ara? vec gent disfressada i festes de disfresses arreu ...
Què ens està passant?
Doncs que la castanyada no està de moda ... fins hi tot l'ajuntament ja ni la celebra i es passa al costat fosc de la colonització americana ... ( algú sap d'alguna activitat, com es feia abans?)
Carai, és que a vegades em sento una mica Astèrix, amb les castanyes, els panellets i el moscatell ... i després els cubates!! :) com s'ha fet sempre ...
En fi, Pilarí ... em sembla que algún colectiu s'ha mogut per fer un concertillo a la "vieja usanza" en el que era la pista de la Rubinense ... però encara no ho tinc clar, consultaré a les fonts d'informació.
El que tinc clar és que alguna cosa farem i la única disfressa eu portarem serà la del boratxo amb castanya.

Au, salut!!

PD. de extra, un vídeo mític.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

doooncs de fet, el Halloween és d'orígen celta (importat a USA pels Irlandesos) per celebrar el fi d'any del calendari dels druides... aquesta és la base, on s'han afegit atres tradicions (com lo de buidar verduretes, algo q ve d'Europa) i jocs...
jo, personalment, com q sòc a l'orígen de la tragèdia, ho celebraré amb disfressa. De totes maneres, les tradicions, la cultura, és algo q canvia segons els temps, la societat (predominant) i factors del pal... la castanyada morirà amb naturalitat si no es segueix fent... com ha passat amb tantes altres costums i cultures perdudes en la història i q ni coneixem o recordem de temps passats...

Pere ha dit...

no em fotis, xai!
tiu, tens de exportar la castanyada!
o al menys els panellets!!